Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2013

Πέμπτη 28 - Παρασκευή 29 - Σάββατο 30 Νοεμβρίου “Sex trafficking”

 Πέμπτη 28 Nοεμβρίου 19:00-21:00 Ανοιχτή γενική πρόβα “Sex trafficking
Παρασκευή 29 Σάββατο 30 Νοεμβρίου 20.30 “Sex trafficking 
Η ομάδα Όνειρο παρουσιάζει το «Sex Trafficking», μία πτυχή της διεθνικής σωματεμπορίας. Μέσα από τις πραγματικές μαρτυρίες θυμάτων σωματεμπορίας από όλον τον κόσμο, αφηγούμαστε την ιστορία των σύγχρονων σκλάβων της βιομηχανίας του σεξ. Το δρώμενο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά από την ομάδα Parole di donne, τον Απρίλιο του 2013 στο θέατρο Εμπρός. Βασίζεται σε κείμενα από την έρευνα «Sex Trafficking» του Siddhart Kara, το βιβλίο «Άρωμα Κόλασης», σε προσωπικές συνεντεύξεις στη Δάφνη Σκαλιώνη καθώς και στη συμβολή της Αct up.
Το λαθρεμπόριο γυναικών είναι πολύ πιο επικερδές από το λαθρεμπόριο ναρκωτικών. Σε αντίθεση με τις ναρκωτικές ουσίες, μια γυναίκα δεν χρειάζεται να καλλιεργηθεί, να ωριμάσει, να διϋλιστεί και να συσκευαστεί. Σε αντίθεση με τις ναρκωτικές ουσίες, μια γυναίκα μπορεί να χρησιμοποιηθεί πολλές φορές από τον καταναλωτή. (Siddharth Kara, οργάνωση «Free the Slaves»).
Στο φουαγιέ του θεάτρου παρουσιάζεται η έκθεση φωτογραφίας του Paolo Patrizi, μία κρυφή ματιά στην παράλληλη πραγματικότητα της περιφέρειας της Ρώμης.
Μετά την παράσταση θα ακολουθήσει συζήτηση.
Σκηνοθεσία : Alessandra Maioletti 
Ανθρωπολογική έρευνα: Μαρία Καραμητσοπούλου 
Ενδυματολόγος: Κατερίνα Βαμβακά – Gaffer & Fluf 
Φώτα: Βαλεντίνα Ταμιολάκη 
Performer: Αλίκη Κόντζιου Γούσα 
Κρουστά: Αιμιλιανή Παραδείση 
Τραγούδι: Άννα Τσακίρη  Ερμηνείες: Έλενα Γιαννακοπούλου, Στέλλα Γεωργουλέα, Θάλεια Δημητροπούλου, Γιώργος Καπετανάκος, Teresa Corvino, Δάφνη Σκαλιώνη, Μαρία Αθηνά Τζιώκα, Άννα Τσακίρη, Ευαγγελή Φίλη. 
ΘΕΑΤΡΟ ΕΜΠΡΟΣ 
Ρήγα Παλαμήδου 2, Ψυρρή, Αθήνα, (στάση μετρό Μοναστηράκι)
Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2013 ώρα 20.30
Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2013 ωρα 20.30
Είσοδος ελεύθερη
Eπικοινωνία Ομάδα ΟΝΕΙΡΟ: 792001@hotmail.com, dance.oneiro@gmail.com

Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2013

Κυριακή 24 Νοεμβρίου 16.30-19.00 Στη σκηνή: Περπατώντας χωρίς φόβο (Μάθημα κίνησης)

Μετά από απαίτηση όλων όσων ήρθαν και αρκετών από τους υπόλοιπους 180 που είχαν δηλώσει ότι θα έρθουν αλλά τελικά φοβούνται, περισσότερο και από τα ΜΑΤ, μην τους ζητηθεί να χορέψουν, το μάθημα "Περπατώντας χωρίς φόβο" θα συνεχιστεί αυτή την Κυριακή από τις 4.30 μμ έως ότου  να αρχίσει η συνέλευση.
Θα συμπεριληφθεί και έκτακτο τμήμα “Μιλώντας σε συνέλευση χωρίς φόβο”

Πώς μπορεί να προετοιμάσει το σώμα μας ένα μάθημα κίνησης για να αντιμετωπίσουμε τον φόβο, στις προσεχείς ημέρες και πορείες που θα συναντηθούμε;
Σε αυτό θα θυμηθούμε ό,τι κάναμε σαν παιδιά
να πέφτουμε αλλά και να σηκωνόμαστε
να τρέχουμε καταπάνω στον άλλο
να μην μας σταματάει τίποτα όσο και να μας φωνάζουν
να πιάνουμε όποιον πέφτει
να μην κατεβάζουμε τα μάτια
να θεωρούμε τους ήχους όσο και τρομεροί να είναι σαν προσκλήσεις
να είμαστε παντού.
Να μην διστάζουμε,
να λυγίζουμε αλλά και να είμαστε τελεσίδικοι να μην χάνουμε επαφή με τους συντρόφους μας ό,τι και να συμβαίνει γύρω μας,  να ανασαίνουμε ό,τι και να έρχεται κατά πάνω μας
να κοιτάμε πέρα
να διακρίνουμε τις γωνίες εξόδου και πώς να επιμένουμε στις ευθείες μας.
να αποφεύγουμε αλλά να μην φεύγουμε
και ναι! πώς να ορμάμε….
Ένα μάθημα κίνησης ανοιχτό σε όλους ανεξαρτήτως ηλικίας, φύλου, μεγέθους, εμπειρίας.


ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ: Θέατρο Εμπρός - ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ: Κωνσταντίνος Μίχος

Κυριακή 24 Νοεμβρίου 16.00-19.00 Στον επάνω χώρο: Σεμινάριο ελεύθερης έκφρασης: «Άφησέ με… να’ ρθω μαζί σου»


Πρόκειται για μια ανοιχτή πρόσκληση σε ένα ταξίδι ή μια πτήση, μια συνάντηση με σένα και τον άλλο, σε ένα δρόμο μακρύ με στάσεις, που επιφυλάσσουν απροσδόκητες εκπλήξεις και συναντήσεις. Κάτι σαν το κυνήγι του χαμένου θησαυρού, που παίζαμε όταν ήμασταν παιδιά. Οι καλεσμένοι προκαλούνται να αφουγκραστούν το παιδί μέσα τους και τον άλλο, το συνταξιδιώτη τους, σε ένα πλαίσιο με κανόνες κοινά αποδεκτούς. Δοκιμάζουν τις αισθήσεις τους, τη φαντασία τους, την ανάγκη να παίξουν μαζί, να πειραματιστούν, να ονειρευτούν, να νοιώσουν την εσωτερική και εξωτερική μουσική των πραγμάτων και να την εκφράσουν ελεύθερα. Με αφορμή μια νότα, ένα παραμύθι ή ένα ποίημα, αναδημιουργούν τις μικρές τους ιστορίες, χωρίς σκηνικά ή άλλα υλικά εμπόδια. Κινούνται αυτόνομα και κατοικούν το φιλόξενο χώρο που τους δίδεται, αφήνοντας πάνω του τα δικά τους ίχνη. Διαπλέκονται, αυτοσχεδιάζοντας και στο αλώνι του μεγάλου κύκλου συναντιούνται για να μοιραστούν τα δώρα της κοινής τους εμπειρίας. Απαραίτητη προϋπόθεση η διάθεσή τους να ταξιδέψουν για λίγο κάπου αλλού, κάπου όπου το παιχνίδι επιτρέπεται, σα να ήταν στο σπίτι τους και ταυτόχρονα μακριά απ΄ αυτό. Γιατί, «Η ποίηση είναι σαν ένα είδος σκασιαρχείου, σαν ένα όνειρο μέσα στο όνειρο της ζωής, ένα αγριολούλουδο που φύτρωσε ανάμεσα στο στάρι», όπως σημειώνει ένας παιδαγωγός...
Τα μαθήματα του Σεμιναρίου είναι δωρεάν, με ελεύθερη συνεισφορά, για την κάλυψη πρακτικών αναγκών τους και αναγκών του χώρου. Έχουν διάρκεια 3 ωρών και γίνονται κάθε 15 μέρες,  μέρα Κυριακή, 4.00μμ-7.00μμ. εφόσον δεν υπάρχει κάτι άλλο προγραμματισμένο από πριν στον ίδιο χώρο. Για όποια αλλαγή στο πρόγραμμα θα υπάρχει ενημέρωση. Ο αριθμός των συμμετεχόντων μπορεί να είναι maximum 20, λόγω του βιωματικού χαρακτήρα του εγχειρήματος. 
Συμμετέχουν όσοι δηλώνουν πρώτοι, ανεξάρτητα από ειδικές καλλιτεχνικές γνώσεις, επάγγελμα, εθνικότητα ή όποια άλλη διαχωριστική γραμμή. Η ενδυμασία των συμμετεχόντων επιτρέπει ελευθερία στις κινήσεις τους και τα παπούτσια τους τα αφήνουν στη είσοδο. Φέρνουν μαζί τους ένα αντικείμενο που αγαπούν πολύ, π.χ ένα μαξιλάρι, ένα παρεό, για να κάθονται άνετα στο πάτωμα, μπογιές, χαρτί, μια φλογέρα, κάποιο κέρασμα, για τις στάσεις του ταξιδιού ή ότι άλλο κρίνουν σημαντικό για τη διαδρομή τους....
Το σεμινάριο εμψυχώνει η Χαρά Αλεξάκη, πρώην εκπαιδευτικός - δραματοπαιδαγωγός (M.Ed in Drama & the Creative Arts in Education, email: cultivatingthearts@gmail.com)

Κυριακή 24 Νοεμβρίου 1:30-4:30 μ.μ. Τί είναι "Άλλο" για σένα

ENGLISH BELOW

ΤΙ ΕΙΝΑΙ 'ΑΛΛΟ' ΓΙΑ ΣΕΝΑ; 

Σήμερα Κυριακή 24/11 σας περιμένουμε στο εργαστήριο στο ελεύθερο αυτοδιαχειριζόμενο θέατρο Εμπρός, 1.30μμ-4.30/5μμ. Θα τσιμπίσουμε όλοι μαζί, οπότε όσοι μπορούμε φέρνουμε κάτι να μοιραστούμε μαζί.   

Επίσης:
Αν έπρεπε να μετακομίσεις, τι θα έπαιρνες μαζί σου για να νιώθεις "στο σπίτι σου" στο νέο σου σπίτι; Φέρε αυτό το ένα αντικείμενο μαζί σου στο εργαστήριο. Θα το χρησιμοποιήσεις.  

Ariel Abrahams, Χριστίνα Θωμοπούλος

WHAT IS 'OTHER' TO YOU?

See you today Sunday 24/11 at the workshop at Embros Theater, 1.30-4.30/5pm. Whoever is able do bring a snack or drink for us to share together. 

Also:
If you had to move, what would be the one thing you would you bring with you to make you feel at home in a new space? Bring that object/thing with you to the workshop. You will be using it.

Ariel Abrahams, Christina Thomopoulos

Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2013

Πέμπτη 21 - Σάββατο 23 Νοεμβρίου "Βαμβάκι - μια ξενάγηση στη Μοναξιά" / BpPong! / ώρα 21:00


"Ιδού γιατί ο θεατής δεν αισθάνεται σε κανένα μέρος στο στοιχείο του, διότι το θέαμα είναι παντού.*
Εκκινώντας από το έργο "Στη μοναξιά των κάμπων με βαμβάκι" του Bernard Marie Koltès η παράσταση εξερευνά το τοπίο της σύγχρονης εμπειρίας, που ο Manuel Castells χαρακτηρίζει "πραγματική εικονικότητα". Μέσα από τις σύντομες προσπάθειες επικοινωνίας που προσφέρουνδιαδικτυακές πλατφόρμες τύπου ChatRoulette και τις πολύωρες εκπομπές telemarketing, που συχνά «συντροφεύουν» τις άυπνες νύχτες. Μέσα από την αίσθηση μιας εαυτότητας πλήρως αποκομμένης από το συλλογικά βιωμένο περιβάλλον. Μέσα από τη πραγματική εικονικότητα πουγίνεται η νέα δυστοπία της ομφαλοσκόπησης. Μέσα από τον Dadoun, τον Koltès και τον Δημητριάδη. Μέσα από το θέαμα.

*Guy Debord, Η κοινωνία του θεάματος, Εκδόσεις Διεθνής Βιβλιοθήκη, Αθήνα, 2010, σελ. 25, Τιμή Πρωτοπορίας 16,30€, Δωρεάν στο http://ahairlessape.files.wordpress.com/2013/02/ceb7-cebacebfceb9cebdcf89cebdceafceb1-cf84cebfcf85-ceb8ceb5ceaccebcceb1cf84cebfcf82-ceb3cebacf8d-
cebdcf84ceb5cebccf80cf8ccf81.pdf

Οι BpPong! είναι οι: Ελισάβετ Ξανθοπούλου, Δημήτρης Μπαμπίλης, Αντώνης Τσίλλερ, Θανάσης Διμηνάς, Λήδα Δάλλα, Μάρκος Παπουτσάκης, Ελένη Αραποστάθη
 
 

Παρασκευή 22 Νοεμβρίου, ώρα 19:30-21:00


Συνάντηση των φεμινιστικών ομάδων της Αθήνας για την εκδήλωση με θέμα "Βία, δομές και συλλογικές απαντήσεις"Η εκδήλωση γίνεται σε συνδυασμό με τις 25 Νοεμβρίου που θα γίνει πορεία με θέμα "Σήμερα και κάθε μέρα καταδικάζουμε την έμφυλη βία".

RADICAL EXPRESSION: PRIMAL THEORY AND PRACTICE


ENGLISH BELOW

RADICAL EXPRESSION: PRIMAL THEORY AND PRACTICE
ανοιχτό εργαστήριο 19/11/2013, 6.30-9.30pm 

ελεύθερο αυτοδιαχειριζόμενο θέατρο ΕΜΠΡΟΣ
ρήγα παλαμίδου 2, ψυρρή
ελεύθερη είσοδος
Χρησιμοποιείς έντονα συναισθήματα στην καλλιτεχνική σου έκφραση; Νιώθεις ντροπαλός να μοιράζεσαι το πάθος σου με άλλους; Αισθάνεσαι γεμάτος από συναισθήματα και δεν ξέρεις τι να τα κάνεις; Νιώθεις ποτέ σε ένταση, χωρίς να έχεις το χρόνο να την επεξεργαστείς και να τη βγάλεις; Νιώθεις ποτέ το σώμα σου περίεργα; Θες να μάθεις κάτι καινούργιο; Δεν έχω τις απαντήσεις, αλλά μπορεί να τις έχει το σώμα σου!

Ο Ariel Abrahams σας καλεί αύριο 19.11.2013 σε ένα εργαστήριο που εξερευνεί τη ριζοσπαστική έκφραση. Στο εργαστήριο αυτό θα δοκιμάσουμε body-listening (σωματική ακοή), και εκφραστικές ασκήσεις. Θα συζητήσουμε την ιστορία της ριζοσπαστικής έκφρασης μέσα από το φακό του primal therapy. Θα κινηθούμε μαζί.

Το εργαστήριο μπορούν να συμμετάσχουν ως και 7 άτομα και θα διαρκέσει ως και 3 ώρες. 


Ο Ariel Abrahams είναι εικαστικός και εκπαιδευτικός από την Νέα Υόρκη. Τον ενδιαφέρει να εξερευνεί διαφορετικές ιδέες μέσα σε focused groups για όλες τις ηλικίες και για αλληλοεκμάθηση.

Το εργαστήριο θα είναι στα αγγλικά και ελληνικά. 


RADICAL EXPRESSION: 
PRIMAL THEORY AND PRACTICE 

workshop, 19/11/2013, 6.30-9.30pm
2 riga palamidou st, psyri, athens
free

Do you use strong emotions to make your artwork? Are you shy about sharing your passions? Are you full of feelings that you don't know what to do with? Are you finding yourself in a state of intense emotion, without time to reflect? Is your body acting in weird ways? Do you want to learn something new? I don't have the answer to these questions, but your body might!

Join Ariel Abrahams tomorrow 19.11.2013 for a workshop on radical expression. We will try body-listening and radical-expression exercises, discuss the history of radical expression through the lens of primal therapy, and move together.

This workshop holds up to 7 people and lasts up to 3 hours.  
Ariel Abrahams is an artist, educator and organizer from New York City. He is interested in exploring all kinds of ideas in focused groups for the sake of all-ages, peer education. 

Κιν/φικη Λέσχη στο Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο "ΕΜΠΡΟΣ" (Δευτέρα 18 Νοεμβρίου)


Η Κιν/φικη Λέσχη "ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΕΣ" σε συνεργασία με το ελεύθερο αυτοδιαχειριζόμενο θέατρο "ΕΜΠΡΟΣ" θα προβάλλει ένα αφιέρωμα 15+1 ταινιών, με τίτλο "ΚΡΙΣΗ, ΑΠΟΓΝΩΣΗ, ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ, ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ, ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ, ΦΑΣΙΣΜΟΣ και ...ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ...". Οι προβολές θα γίνονται κάθε Δευτέρα 
(εκτός απροόπτου λόγω κάποιας επείγουσας εκδήλωσης) και ώρα 21:00 αυστηρά. 
Κάθε ταινία θα προλογίζεται, ενώ μετά το τέλος της θα ακολουθεί συζήτηση. 
Επειδή η Κινηματογραφική Λέσχη είναι αυτοδιαχειριζόμενη, οι θεατές παρακαλούνται να συμβάλλουν εθελοντικά με τον οβολό τους.
Όλες οι ταινίες θα είναι με ελληνικούς υπότιτλους.
  
3η ταινία του αφιερώματος 
Δευτέρα 18 Νοεμβρίου
They shoot horses, don’t they? (Σκοτώνουν τα άλογα όταν γεράσουν) (1969)
Διάρκεια: 120΄
Σκηνοθεσία: Σύντνεϋ Πόλλακ
Παίζουν: Τζέιν Φόντα, Μάικλ Σάραζιν, Σουζάνα Γιορκ, Τζιγκ Γιανγκ, Ρεντ Μπάττονς, Μπρους Ντερν

Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2013

ΠΕΜΠΤΗ, ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, ΣΑΒΒΑΤΟ 14, 15, 16 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

ΠΕΜΠΤΗ, ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, ΣΑΒΒΑΤΟ 14, 15, 16 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ, ΩΡΑ 9:00μμ
HAMLET RIP / Ζαφείρης Νικήτας

O βέλγος θεατρικός συγγραφέας Maurice Maeterlinck σημείωνε το 1890: «Είμαστε υποχρεωμένοι να αναγνωρίσουμε πως η πλειονότητα των μεγάλων ποιημάτων της ανθρωπότητας δεν είναι σκηνικά. Ο Ληρ, ο Άμλετ, ο Μακμπέθ, ο Αντώνιος και η Κλεοπάτρα δεν μπορούν να παρασταθούν κι είναι επικίνδυνο να τα δει κανείς στη σκηνή. Κάτι από τον Άμλετ πεθαίνει μέσα μας τη μέρα που τον βλέπουμε να πεθαίνει επί σκηνής». Γιατί όμως ο Άμλετ συνεχίζει να επανακάμπτει ολοζώντανος; Και ποια είναι η ποίηση που γεννιέται και πεθαίνει επί σκηνής; Μπορεί ο Άμλετ να παρασταθεί χωρίς να αναπαρασταθεί;
Η performance HAMLET RIP τεμαχίζει τον θεατρικό Άμλετ, μόνο και μόνο για να αναδείξει τη δυναμική της ζωής επί σκηνής: έρωτας και θάνατος, ψευδαίσθηση και σώμα.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 15 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΩΡΑ 00.00 
Πάρτυ οικονομικής ενίσχυσης
Η εκδήλωση διοργανώνεται από τη συνέλευση αλληλεγγύης στο Θοδωρή Σίψα, για την κάλυψη μέρους των δικαστικών εξόδων της υπόθεσης.

ΣΑΒΒΑΤΟ 16 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΩΡΑ 12:00-02:00μμ
 "Περπατώντας χωρίς φόβο"

Πως μπορεί να προετοιμάσει το σώμα μας ένα μάθημα κίνησης για να αντιμετωπίσουμε τον φόβο, στις προσεχείς ημέρες και πορείες που θα συναντηθούμε;
Σε αυτό θα θυμηθούμε ότι κάναμε σαν παιδιά να πέφτουμε αλλά και να σηκωνόμαστε να τρέχουμε καταπάνω στον άλλο να μην μας σταματάει τίποτα όσο και να μας φωνάζουν να πιάνουμε όποιον πέφτει να μην κατεβάζουμε τα μάτια να θεωρούμε τους ήχους όσο και τρομεροί να είναι σαν προσκλήσεις να είμαστε παντού.
Να μην διστάζουμε, να λυγίζουμε αλλά και να είμαστε τελεσίδικοι να μην χάνουμε επαφή με τους συντρόφους μας ότι και να συμβαίνει γύρω μας, να ανασαίνουμε ότι και να έρχεται κατά πάνω μας να κοιτάμε πέρα να διακρίνουμε τις γωνίες εξόδου και πως να επιμένουμε στις ευθείες μας. να αποφεύγουμε αλλά να μην φεύγουμε και ναι! πως να ορμάμε….
Ένα μάθημα κίνησης ανοιχτό σε όλους ανεξαρτήτως ηλικίας, φύλου, μεγέθους, εμπειρίας.
Συντονισμός: Κωνσταντίνος Μίχος.


Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2013

Κανένας Πλειστηριασμός Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 6:00 μμ


ΤΕΤΑΡΤΗ 13 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ  ΩΡΑ 6:00μμ
Στο Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο «Εμπρός»
Το τελευταίο διάστημα βρισκόμαστε μπροστά σε μια κλιμακούμενη ένταση της επίθεσης της Κυβέρνησης και των μνημονιακών πολιτικών στα υπερχρεωμένα νοικοκυριά και τους μικρομεσαίους επαγγελματίες  που απειλούνται άμεσα με απώλεια ακόμα και της πρώτης κατοικίας τους για κάθε είδους χρέη,  είτε προς το δημόσιο τις ΔΕΚΟ  και τα ασφαλιστικά ταμεία, είτε και προς  τα πιστωτικά ιδρύματα και ιδιώτες δανειστές.
Την ίδια στιγμή σε πολλές πόλεις και γειτονιές της Ελλάδας, κινήματα αλληλεγγύης αναπτύσσονται και έχουμε τις πρώτες δυναμικές  αποτροπές πλειστηριασμών.
Από σήμερα και πριν η κυβέρνηση προχωρήσει σε ακόμα πιο σκληρά μέτρα
Από σήμερα και πριν να βρεθούν χιλιάδες  άνθρωποι απέναντι στον κίνδυνο του ξεσπιτώματος
Από σήμερα και πριν νικήσει η ενοχή, ο φόβος και η απόγνωση
Η "Αλληλεγγύη για όλους" παίρνει την πρωτοβουλία να καλέσει σε μια ανοιχτή συνέλευση 
Δομές αλληλεγγύης, ομάδες κοινωνικής δικτύωσης, σωματεία και  επαγγελματικούς  φορείς και όποια/ον ενδιαφέρεται για να συζητήσουμε και να συντονίσουμε τον αγώνα  μας  ενάντια στην νέα φοροεπιδρομή που θα συσσωρεύσει νέα χρέη στα νοικοκυριά, ενάντια στις  κατασχέσεις και τους πλειστηριασμούς.
 την
ΤΕΤΑΡΤΗ 13 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ  ΩΡΑ 6:00μμ
στο Ελεύερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο "Εμπρός"  
Ρήγα Παλαμήδη 2 Ψυρρή
Δείτε το κάλεσμα εδώ

Δευτέρα 11 Νοεμβρίου 2013

ΠΟΡΕΙΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΣΤΟΥΣ ΣΥΛΛΗΦΘΕΝΤΕΣ ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΕΜΠΡΟΣ

Στις 30 Οκτωβρίου 2013, αστυνομικοί του τμήματος Ακροπόλεως συνέλαβαν δύο νέους ηθοποιούς που έκαναν πρόβα στο Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο ΕΜΠΡΟΣ. Οι δύο συλληφθέντες οδηγήθηκαν στην εισαγγελία όπου τους απαγγέλθηκαν κατηγορίες για παραβίαση σφραγίδων, διατάραξη οικιακής ειρήνης, και κατ’ επανάληψη κατάληψη δημοσίου κτιρίου. Πέρασαν αυτόφωρο και θα δικαστούν την Πέμπτη 14/11, στις 9.00 π.μ.
Εδώ και 2 χρόνια το ΕΜΠΡΟΣ λειτουργεί ως ένας μη εμπορευματοποιημένος πολιτιστικός και κοινωνικός χώρος στην ευαίσθητη περιοχή του Ψυρρή στο κέντρο της Αθήνας. Η σημερινή ενέργεια προφανώς εντάσσεται σε μια πολιτική πάταξης κάθε “ανομίας”, δηλαδή της ελεύθερης έκφρασης, της κοινωνικής αλληλεγγύης , της αυτοδιαχείρισης και της παραγωγής πολιτισμού έξω από τις νόρμες της χυδαίας αγοράς. Η επίθεση στο ΕΜΠΡΟΣ λίγες μέρες μετά την εισβολή στα κοινωνικά ιατρεία, και
λίγες μέρες πριν την έφοδο στην κατειλημμένη ΕΡΤ, δεν αφήνει καμία αμφιβολία για τις προθέσεις μιας κυβέρνησης που μετά την διάλυση των κρατικών δομών δείχνει αποφασισμένη να “ξεμπερδεύει” και με τις δομές κοινωνικής αλληλεγγύης και αυτοργάνωσης.

Σας καλούμε σε πορεία αλληλεγγύης στους συλληφθέντες και στήριξης του Εμπρός την Τρίτη 12/11 στις 5.00 μ.μ.
Προσυγκέντρωση έξω από το θέατρο Εμπρός, Ρήγα Παλαμήδου 2, Ψυρρή.
 

Ψήφισμα της 1ης Δημοτικής Κοινότητας Δήμου Αθηναίων

1. Να παραμείνει το Θέατρο Εμπρός χώρος πολιτισμού και κοινωνικής προσφοράς στην περιοχή
2. Να εξαιρεθεί το ιστορικό (χαρακτηρισμένο μνημείο) κτίριο του Εμπρός από τη δικαιοδοσία του ΤΑΙΠΕΔ.
3. Εκφράζει τη συμπαράστασή του στους 2 ηθοποιούς που δικάζονται την Πέμπτη, 11 Νοεμβρίου 2013

Κιν/φικη Λέσχη στο Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο "ΕΜΠΡΟΣ" (Δευτέρα 11 Νοεμβρίου)



Η Κιν/φικη Λέσχη "ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΕΣ" σε συνεργασία με το ελεύθερο αυτοδιαχειριζόμενο θέατρο "ΕΜΠΡΟΣ" θα προβάλλει ένα αφιέρωμα 15+1 ταινιών, με τίτλο "ΚΡΙΣΗ, ΑΠΟΓΝΩΣΗ, ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ, ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ, ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ, ΦΑΣΙΣΜΟΣ και ...ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ...". Οι προβολές θα γίνονται κάθε Δευτέρα (εκτός απροόπτου λόγω κάποιας επείγουσας εκδήλωσης) και ώρα 21:00 αυστηρά.
Κάθε ταινία θα προλογίζεται, ενώ μετά το τέλος της θα ακολουθεί συζήτηση. 

Επειδή η Κινηματογραφική Λέσχη είναι αυτοδιαχειριζόμενη, οι θεατές παρακαλούνται να συμβάλλουν εθελοντικά με τον οβολό τους.

Όλες οι ταινίες θα είναι με ελληνικούς υπότιτλους.

2η ταινία του αφιερώματος
Δευτέρα 11 Νοεμβρίου
Our daily bread (Τον άρτον ημών τον επιούσιον)-(1934)
Σκηνοθεσία: Κινγκ Βίντορ
Ερμηνείες: Κάρεν Μόρλεϋ, Τομ Κην, Μπάρμπαρα Πέπερ, Τζον Κουέλεν
Διάρκεια: 80΄

Σάββατο 9 Νοεμβρίου 2013

ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΤΕ ΤΟ ΕΜΠΡΟΣ / SUPPORT EMBROS


ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΑΠΕΙΛΟΥΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Το Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο ΕΜΠΡΟΣ στο κέντρο της Αθήνας δέχεται και πάλι επίθεση και είναι σε άμεσο κίνδυνο.
Στις 30 Οκτωβρίου 2013 δύο ηθοποιοί συλλαμβάνονται στο χώρο του θεάτρου ΕΜΠΡΟΣ την ώρα που κάνουν πρόβα. Παραπέμπονται σε δίκη με την αυτόφωρη διαδικασία με τις κατηγορίες της παραβίασης «σφραγίδων, διατάραξης οικιακής ειρήνης και κατ’ εξακολούθηση κατάληψης δημοσίου κτιρίου». Αυτή η αδιανόητη σύλληψη αποτελεί κορύφωση της επίθεσης της Πολιτείας σε ένα χώρο που τα δύο τελευταία χρόνια έχει αναδειχθεί σε πυρήνα εναλλακτικής πολιτιστικής και κοινωνικής δράσης για το κέντρο της Αθήνας και μάλιστα μέσα στην καρδιά της κρίσης.
Από το Νοέμβριο του 2011, το Θέατρο ΕΜΠΡΟΣ, εγκαταλελειμμένο για πολλά χρόνια από την ελληνική πολιτεία, λειτουργεί ως καλλιτεχνικός αυτοδιαχειριζόμενος χώρος. Με πολιτιστική και κοινωνική δράση, σύνδεση με τους κατοίκους της γειτονιάς αλλά και με άλλους αυτοδιαχειριζόμενους χώρους, καθώς και με ένα σημαντικό τμήμα της ελληνικής και της διεθνούς καλλιτεχνικής και ακαδημαϊκής κοινότητας, λειτουργεί ως πυρήνας καλλιτεχνικής δημιουργίας και πειραματισμού, αλλά και κοινωνικής αλληλεγγύης και πολιτικού ακτιβισμού, αντίθετος σε κάθε λογική εμπορευματοποίησης και αποκλεισμού, ως κοινό αγαθό για τη γειτονιά και την πόλη.
Όλοι εμείς, όσοι μετέχουμε στην Ανοιχτή Συνέλευση του Ελεύθερου Αυτοδιαχειριζόμενου Θεάτρου «Εμπρός», καλούμε όλους όσους έχουν περάσει μέχρι σήμερα από το χώρο του ΕΜΠΡΟΣ, καλλιτέχνες, ακαδημαϊκούς, θεωρητικούς, πολιτικούς και κοινωνικούς ακτιβιστές, αλλά και όσους θεωρούν σημαντική για την κοινωνία την ύπαρξη ελεύθερων, αυτοδιαχειριζόμενων καλλιτεχνικών και κοινωνικών χώρων να σταθούν δίπλα μας όχι μόνο στη δίκη των δύο ηθοποιών, που θα γίνει μέσα στους επόμενους μήνες, αλλά και στη συνολικότερη προσπάθειά μας να κρατήσουμε ζωντανό το ΕΜΠΡΟΣ. Να αντισταθούν μαζί μας ενάντια στον κρατικό αυταρχισμό και το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, υπέρ της ελεύθερης καλλιτεχνικής δημιουργίας και της κοινωνικής αλληλεγγύης.
Το ιστορικό κτίριο της Ρήγα Παλαμήδη 2, με την εμβληματική ταμπέλα «Εμπρός», χτίστηκε το 1933 και μέχρι το 1985 στέγασε το τυπογραφείο της ομώνυμης εφημερίδας. Το 1988 η Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου το μίσθωσε στον ηθοποιό και σκηνοθέτη Τάσο Μπαντή κι εκεί στεγάστηκαν οι παραστάσεις της θεατρικής εταιρείας «Μορφές» και στη συνέχεια της Εταιρείας Θεάτρου «Εμπρός» μέχρι τον θάνατο του Τ. Μπαντή. Την περίοδο των «Μορφών», το θέατρο Εμπρός υπήρξε ένα από τα σημαντικότερα αθηναϊκά θέατρα. Το 1989 το κτίριο ανακηρύχθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού ιστορικό διατηρητέο μνημείο.
Αυτό το κτίριο, που ρήμαζε εγκαταλελειμμένο μετά το θάνατο του Τ. Μπαντή, κατέλαβε και επανενεργοποίησε, το Νοέμβριο του 2011, η Κίνηση Μαβίλη, μια πρωτοβουλία καλλιτεχνών και θεωρητικών, η οποία πρότεινε αρχικά ένα δωδεκαήμερο πυκνό πρόγραμμα εκδηλώσεων φέρνοντας στο χώρο καλλιτέχνες, θεωρητικούς, σκηνοθέτες, ηθοποιούς, χορογράφους και χορευτές, αρχιτέκτονες και πλήθος θεατών. Η Κίνηση Μαβίλη συνέχισε να δραστηριοποιείται στο χώρο μετά την επανενεργοποίηση και παρήγαγε ένα πλούσιο πρόγραμμα πολιτιστικών εκδηλώσεων για έναν περίπου χρόνο. Σ’ αυτό το χρονικό διάστημα πάνω από 500 έλληνες και ξένοι καλλιτέχνες, ακαδημαϊκοί, θεωρητικοί και ακτιβιστές, ενώ από την πρώτη μέρα η Κίνηση Μαβίλη συνεργάστηκε με την Κίνηση Κατοίκων Ψυρρή, και άλλες συλλογικότητες και ομάδες της πόλης. Όλες οι εκδηλώσεις είχαν ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
Ένα χρόνο αργότερα η ΕΤΑΔ κάλεσε την Κίνηση Μαβίλη να εκκενώσει άμεσα το θέατρο ΕΜΠΡΟΣ ανακοινώνοντας πιθανή ενοικίαση του χώρου. Σε μια εποχή κρίσης, όπου το κράτος αποδεικνύεται ανίκανο ή μάλλον απρόθυμο να στηρίξει υλικά τον πολιτισμό και τη δημιουργία κοινωνικών δομών, η σωτηρία του ΕΜΠΡΟΣ ήταν ζωτικής σημασίας. Πάνω από 2000 υπογραφές στήριξης στο εγχείρημα του ΕΜΠΡΟΣ. Ταυτοχρόνως, πολλοί καλλιτέχνες, θεωρητικοί και ακτιβιστές θέλησαν να υπερασπιστούν πιο ενεργά το χώρο με αποτέλεσμα μια περαιτέρω διεύρυνση των συμμετεχόντων στην κατάληψη, η οποία τον τελευταίο χρόνο λειτουργεί με το όνομα «Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο ΕΜΠΡΟΣ» και όργανό της την Ανοιχτή της Συνέλευση.
Από το Νοέμβριο του 2012 το ΕΜΠΡΟΣ λειτουργεί ως ανοιχτός πολιτιστικός και κοινωνικός χώρος και φιλοξενεί παραστάσεις, εκθέσεις, προβολές, συζητήσεις και κοινωνικές δραστηριότητες, προσφέροντας στέγη σε νέες ομάδες που δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν τα υπέρογκα ενοίκια της αγοράς, αλλά και δημιουργώντας δικές του δράσεις. Ο τρόπος λειτουργίας του βρίσκεται υπό διαρκή επεξεργασία προκειμένου να επιτελεί με όλο και καλύτερο τρόπο τον πολιτιστικό και κοινωνικό του ρόλο ως ένα κοινό αγαθό στην καρδιά της Αθήνας. Παράλληλα έχει δικτυωθεί και έχει εγκαινιάσει σχέσεις με άλλους αντίστοιχους χώρους, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, και χαίρει της υποστήριξης όχι μόνο καταλήψεων και κοινωνικών χώρων, αλλά και πανεπιστημίων και ερευνητικών κέντρων για τις τέχνες από όλη την Ευρώπη.
Τον Σεπτέμβριο του 2013 το ΕΜΠΡΟΣ σφραγίστηκε για μια ακόμα φορά, αυτή τη φορά κατόπιν αιτήματος του ΤΑΙΠΕΔ, στο οποίο φαίνεται ότι έχει μεταγραφεί ο χώρος, αν και το ΦΕΚ της παραχώρησης στο ΤΑΙΠΕΔ είναι αρκετά προβληματικό, στο βαθμό που δεν αναφέρεται το κτίριο με τη σωστή του διεύθυνση, ενώ και το ζήτημα της μεταγραφής του από το υποθηκοφυλακείο φαίνεται ότι έχει τεχνικές δυσκολίες. Ο χώρος ξανάνοιξε λίγες μέρες αργότερα, και στις 30 Οκτωβρίου 2013, σε μια κορύφωση αυτής της επίθεσης, δύο ηθοποιοί συλλαμβάνονται μέσα στο χώρο του θεάτρου και παραπέμπονται σε δίκη με τις κατηγορίες «παραβίαση σφραγίδων, διατάραξη οικιακής ειρήνης και κατ’ εξακολούθηση κατάληψη δημόσιου χώρου».
Ήδη δηλώσεις υποστήριξης στο ΕΜΠΡΟΣ έχουν γίνει από πολλούς φορείς και άτομα από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Η υποστήριξή σας είναι ζωτικής σημασίας για τη συνέχιση του εγχειρήματος του ΕΜΠΡΟΣ αλλά και για τους δύο συλληφθέντες ηθοποιούς, που θα δικαστούν τους προσεχείς μήνες.
Σε πείσμα της αυταρχικής, κατασταλτικής πολιτικής της κυβέρνησης, που προσπαθεί σε κάθε περίπτωση να επιβάλει το σύνθημα «τάξη και ασφάλεια» με τη βοήθεια της αστυνομίας και των ΜΑΤ, σε πείσμα της προσπάθειας να ξεπουληθούν τα πάντα σε μια χώρα που ασφυκτιά από την κρίση, το ΕΜΠΡΟΣ παραμένει ανοιχτό και σας καλεί να συμμετέχετε όλοι στις δράσεις του.
Υπογράψτε το αίτημα, δηλώνοντας το ονοματεπώνυμο, το e-mail και την ιδιότητά σας εδώ:
http://www.gopetition.com/petitions/support-embros-society-and-culture-under-threat-in-greece.html



SOCIETY AND CULTURE UNDER THREAT IN GREECE
The free, self-managed theatre EMBROS in the centre of Athens is again under attack and in immediate danger.
On October 30, 2013 two actors were arrested in the theatre EMBROS during rehearsal. Both are indicted with charges of "the breaching of seals, disrupting domestic peace and persistent occupation of public buildings." This unimaginable arrest is the culmination of the Greek state's attack on a space, which in the last two years and in the middle of the economic crisis has become a nexus of alternative cultural and social action for the city of Athens.
The EMPROS theatre -that remained closed and deserted for years by the Greek state- was re-activated in November 2011 and operates as an artistic self-managed space. EMBROS, through its cultural and social activities, its ties with the neighborhood, its connection with other self-managed spaces as well as being supported by an important part of the Greek and international artistic and academic community, has become a hub for artistic creation and experimentation and a core for social solidarity and political activism. EMBROS opposes any commercialization and exclusion and operates as a common good for the neighborhood and the city.
We, who participate in the Open Assembly of the Free Self-managed theatre EMBROS, invite all those who have participated or visited EMBROS in the past - artists, academics, theorists, politicians and social activists, but also all those who consider the existence of free, self-managed artistic and social spaces vital for society - to demonstrate their support not only in the trial of the two actors, which will take place in the next couple of months,  but also in our overall effort to keep EMBROS alive and active. We invite you all to resist with us against government authoritarianism and the selling off public property and, to support the freedom of artistic creation and social solidarity.
The historical building of Riga Palamidi 2 of Embros was built in 1933 and till 1985 housed the printing facilities of EMBROS newspaper. In 1988 the Public Real Estate Corporation leased the building to the theatre director Tassos Bantis. The theatrical company "Morfes" and later the "Embros Theater Company" were housed in the building until the death of Tassos Bantis.  During those years EMBROS drew large audiences and became one of the most important Athenian theatres. In 1989, the Ministry of Culture declared the building a “historical monument.”
This deserted building, abandoned after the death of T. Bantis, was occupied in November 2011 by Mavili Collective – a small group of artists and theoreticians. The occupancy installed itself as a “re-activation” and proposed initially an intense twelve-day program of activities bringing together artists, theoreticians, dance/theatre makers, architects and the general public. Mavili Collective continued to operate within the space after the reactivation and produced a dense program of cultural events for about one year. During this period, over 500 Greek and foreign artists, academics, activists and theorists participated in events organized and produced by the Mavili Collective, in collaboration with local inhabitants and the “Psirri residents movement,” and also many other collectives and groups of the city. All events were free for the public.
A year later ETAD, a new company responsible for selling national assets announced the potential rental of the theatre and demanded Mavili Collective evacuate EMPROS. In a time of crisis, where the Greek state had proven and still is, unable or perhaps unwilling to support the arts and culture and to create social structures, the salvation of EMBROS was of vital importance. Over 2000 signatures were collected in support of EMBROS. Crucially many artists, theorists and activists, felt the urgent need to actively defend the space, a fact which resulted in a further widening of the participants of the occupation, which in the last year operates with an Open Assembly as its organizing body and under the name "Free Self-managed Theatre EMBROS".
Since November 2012, EMBROS functions as an open cultural and social space and hosts performances, exhibitions, screenings, concerts, seminars, discussions and social activities. The operational models are always in process, constantly testing modes and forms that can support its cultural and social role as an experimental common good in the heart of the city. At the same time EMBROS has established relations with other spaces, in Greece and abroad and is supported by other occupancies, social spaces, research centers and cultural institutions across Europe.
In September 2013, EMBROS was once again forcibly closed, this time from TAIPED, a company responsible for the auctioning and privatizing of public assets, which appears as the new owner of the space.  However, the legal documents for this transition seem vague and imprecise and the space is not properly described nor located with its exact address. Although the space re-opened a few days after its closure, on October 30th two actors were arrested and evicted with a series of charges.
EMBROS has already received numerous expressions of solidarity from Greece and abroad. Your support at this stage is vital for the continuity of EMBROS and also for the two arrested actors who will be tried in the next couple of months.
In response and resistance to the authoritarian, repressive policy of the current government, to the privatization of public property, and the government’s imposed motto of "order and security" applied by the police, EMBROS remains open today and invites you all to participate in all its actions.
Please sign the petition here stating your name and your profession here: 
http://www.gopetition.com/petitions/support-embros-society-and-culture-under-threat-in-greece.html